Porady na temat pozycjonowania.
Autor: Siły Sprzedaży, publikacja: 2015-04-15
Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i z góry zaplanowanym. Aby odpowiednio zaplanować działania należy postępować według szeregu wytycznych. Kilka najistotniejszych przedstawimy w niniejszym artykule. Można je stosować niezależnie od umiejętności programistycznych. Niemniej jednak proponujemy oddać te pracochłonne zadania w ręce doświadczonych specjalistów.
1. Tytuł
Tytuł strony jest najważniejszym czynnikiem wewnętrznym mającym bezpośredni wpływ na pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki Google.pl.
Tytuł strony powinien posiadać w treści pozycjonowaną frazę z nazwą marki/sklepu ( w przypadku promowania sklepu internetowego), lub kilka fraz jeśli zaistnieje taka potrzeba. Treść powinna składać się z trzech do sześciu wyrazów i z maksymalnie 36ciu znaków.
Dlaczego akurat tyle?
Otóż dlatego, że akurat tyle wyszukiwarka Google jest w stanie wyświetlić użytkownikowi. Niemniej jednak roboty wyszukiwarki są w stanie zaindeksować do 65ciu znaków (lub 482 pikseli). Dlatego w razie potrzeby istnieje możliwość zwiększenia liczby znaków w tytule, lecz część z nich nie będzie poprawnie wyświetlana potencjalnemu klientowi.
Zasada złotej trójki mówi, że najważniejsza fraza powinna znajdować się na początku tytułu, ponieważ pierwsze trzy wyrazy najmocniej stymulują pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki. Ponadto każda podstrona powinna posiadać swój unikalny tytuł. Każda podstrona wyznaczona do pozycjonowania koniecznie musi mieć przypisany unikalny tytuł.
2. Opisy
<META DESCRIPTION>
Znacznik <meta name=”description”></meta> zawiera opis strony widoczny w wynikach wyszukiwania Google. Opis powinien być chwytliwy i czytelny - "miły dla internauty". W opisie warto dwukrotnie powtórzyć słowa kluczowe (lub ich odmiany), dla których pozycjonujemy stronę.
Treść znacznika meta description powinna składać się nie mniej, niż z 75ciu i nie więcej, niż z 156ciu znaków, bowiem tyle znaków maksymalnie wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google.
Każda pozycjonowana podstrona powinna posiadać unikalny opis. Często stosowaną strategią jest umieszczanie w opisie danych kontaktowych.
Opracowano:
Robert Ptasznik
Siły Sprzedaży